برف آفتاب
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 17:7 :: نويسنده : ***

هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران بر همگان مبارک باد 

پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 16:49 :: نويسنده : ***

آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

تولد حضرت مهدی (عج)

معرفی امام به شیعیان

نشانه ای برای امامت

بقیة اللّه

همچون ستارگان

امامت کودک

نهان زیستی، سنتی الهی

غیبت امام عصر

ماجرای سرداب

لزوم اعتقاد در عصر غیبت

بریدن از دنیا، پیوستن به دوست

انتظار فرج از دیدگاه رهبری 

غربت امام عصر

نخل امید

پس کی از روز وصال تو خبر می آید؟            کی شب هجر تو ای دوست به سر می آید؟ 
 هر مسافر به دیار و وطنش باز آمد                          کی نگار من غمگین ز سفر می آید؟ 
 آنی از ساحت دل یاد تو بیرون نرود                             دائما صورت ماهت به نظر می آید 
 نغمه مرغ سحر می دهد از صبح خبر                     کی پسِ شام فراق تو سحر می آید؟ 
 سدّ لطف تو حفاظت کند از ما ای دوست                 هر زمان جانب ما سیل خطر می آید 
 پس کی ای دوست پس از این همه خوناب جگر             نخل امید من آخر به ثمر می آید؟ 
 ذوالفقار علوی چون که بگیرد در دست                                پی آزادی انواع بشر می آید 
 «ملتجی» منتقم آل محمد، مهدی                                پی نابودی هر فتنه و شر می آید



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 12:49 :: نويسنده : ***

دههٔ فجر به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد. 




 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 9:35 :: نويسنده : ***

متن زير فرازهائى از زندگى حضرت امام خمينى - سلام الله عليه - است كه پس از توضيحات معظم له، فرزند گرامى ايشان حضرت حجت‏الاسلام والمسلمين حاج سيد احمد خمينى نوشته و سپس حضرت امام آن را اصلاح نموده است:

بسمه تعالى

به حسب شناسنامه شماره 2744 تولد: 1279 شمسى در خمين، اما در واقع 20 جمادى‏الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق اول مهر 1281 شمسى است. (18 جمادى‏الثانى 1320 مطابق 30 شهريور 1281 صحيح است)

نام خانوادگى: مصطفوى; پدر: آقا مصطفى; مادر: خانم هاجر (دختر مرحوم آقاميرزا احمد مجتهد خوانسارى الاصل و خمينى المسكن)

صدور در گلپايگان به وسيله صفرى‏نژاد رئيس اداره آمار ثبت گلپايگان در خمين در مكتبخانه مرحوم ملا ابوالقاسم تحصيل شروع و نزد مرحوم آقاشيخ جعفر و مرحوم ميرزا محمود (افتخار العلماء) درسهاى ابتدايى سپس در خلال آن نزد مرحوم حاج ميرزا محمد مهدى (دايى) مقدمات شروع و نزد مرحوم آقاى نجفى خمينى منطق شروع و نزد حضرت‏عالى (×) ظاهرا (سيوطى و شرح باب حادى عشر و) منطق و مسلما در مطول مقدارى. در ادراك كه سنه 1339 قمرى براى تحصيل رفتم نزد مرحوم آقا شيخ محمد على بروجردى مطول و نزد مرحوم آقا شيخ محمد گلپايگانى منطق و نزد مرحوم آقا عباس اراكى شرح لمعه پس از هجرت به قم به دنبال هجرت مرحوم آيت‏الله حاج شيخ عبدالكريم - رحمة الله عليه - (ظاهرا هجرت ايشان رجب 1340 قمرى بود) هجرت آيت‏الله حائرى به قم رجب 1340 و نوروز 1300 شمسى است) تتمه مطول را نزد مرحوم اديب تهرانى موسوم به آقا ميرزا محمد على و سطوح را نزد مرحوم آقاى حاج سيد محمد تقى خوانسارى مقدارى و بيشتر نزد مرحوم آقا ميرزا سيد على يثربى كاشانى تا آخر سطوح و با ايشان به درس خارج مرحوم آيت‏الله حائرى (حاج شيخ عبدالكريم) مى‏رفتيم و عمده تحصيلات خارج نزد ايشان بوده است. و فلسفه را مرحوم حاج سيد ابوالحسن قزوينى و رياضيات (هيئت، حساب) نزد ايشان و مرحوم آقاميرزا على اكبر يزدى. و عمده استفاده در علوم معنوى و عرفانى نزد مرحوم آقاى آقاميرزا محمد على شاه‏آبادى بوده است پس از فوت مرحوم آقاى حائرى با عده‏اى از رفقا بحث داشتيم تا آنكه مر حوم آقاى بروجردى - رحمة‏الله - به قم آمدند براى ترويج ايشان به درس ايشان رفتم و استفاده هم نمودم و از مدتها قبل از آمدن آقاى بروجردى عمده اشتغال به تدريس معقول و عرفان و سطوح عاليه اصول و فقه بود پس از آمدن ايشان به تقاضاى آقايان; مثل مرحوم آقاى مطهرى به تدريس خارج فقه مشغول شدم و از علوم عقليه بازماندم و اين اشتغال در طول اقامت قم و مدت اقامت نجف مستدام بود و پس از انتقال به پاريس از همه محروم و به امور ديگر اشتغال داشتم كه تاكنون ادامه دارد. نام عيال اينجانب خديجه ثقفى معروف به قدس ايران، متولد 1292 شمسى، صبيه حضرت آقاى  حاج ميرزا محمد ثقفى طهرانى.

تاريخ ازدواج: 1308; فرزند اول: مصطفى، متولد: 1309 شمسى; 3 دختر در قيد حيات با يك پسر، احمد متولد: 1324; دختران به ترتيب سن: صديقه، فريده، فهيمه، سعيده و بعد از احمد، لطيفه; آخرين فرزند در حيات احمد.

پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 9:35 :: نويسنده : ***

بدینوسیله ازهیات عالی نظارت برمطبوعات وزارت ارشاد اسلامی ، اداره کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمدومعاونت مطبوعاتی آن اداره کل که در خصوص تشکیل پرونده وطرح ونهایتا موافقت با انتشار هفته نامه برف آفتاب  از استان کهگیلویه وبویراحمد موافقت نمودند کمال قدر دانی وتشکر رادارد.

غلامحسین قاسمی

صاحب امتیاز ومدیر مسئول هفته نامه برف آفتاب

پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 9:35 :: نويسنده : ***

رحلت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) را به امام زمان (عج) و تمام مسلمانان جهان از جمله شیعیان تسلیت عرض میکنیم.

ياران پيامبر مي دانند كه من لحظه اي به خدا و پيامبرش پشت نكردم . همه مي دانند من در جاي جاي حوادث سخت و پرخطر كه قهرمانان پا پس مي كشيدند از فدا كردن جانم دريغ نمي كردم. كيست كه از من به پيامبر در زندگي و مرگ نزديك تر است؟ از كودكي در دامان او باليدم و در آخرين لحظه هاي عمر تنها يار وفادار او بودم . پيامبر خدا در حالي به ملكوت اعلا پيوست كه سرش را بر سينه ام گذاشته بود . در لحظه ي عروج جان پاك و نازنين او از ميان دست هايم پر كشيد و بال رفت. دست هايم رابه تبرك بر چهره ام كشيدم و آن گاه پيكر پاكش را شستم در حالي كه فرشتگان ياري ام مي دادند. ناله ي آن ها در و ديوار خانه را آكنده بود . گروهي فرود مي آمدند و گروهي ديگر بالا مي رفتند. گوش هاي من لحظه اي از هياهوي فرشتگان خالي نبود. او را در آرامگاهش به خاك سپردم در حالي كه مي شنيدم فرشتگان بر او درود مي فرستند.

(برگرفته از خطبه ي 188 نهج البلاغه)

 

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 18061
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1